pondělí 10. srpna 2015

Dáma v cigaretovém kouři, alkoholového sebevědomí…


Krásný tropický večer!


S ladným krokem vykračovala jsem si vstříc promenádě kavárnou. S kamennou tváří nedala jsem na sobě znát s každým krokem, prohlubující bodavou bolest od nevyšlapaných střevíců. Lačně jsem míjela stoly, nastrojené s označením “Reserve“ až jsem se slastně uvelebila do koženého křesílka v zákoutí víkendového randálu. Dobře známé prostředí z odpoledního čajového rozjímání se rozplynulo do bujarého veselí s odbitou desátou hodinou večerní, v cigaretovém kouři ovíjených mouder z nápojového lístku s příslibem alkoholového sebevědomí.

„Vodu, prosím,“ žadonila jsem o svůj oblíbený nápoj k uhášení žízně.
„Vodku?“ Servírka zaměnila nápoj za žádaný mok sobotního večera.

Mobilní telefon Samsung se na stole rozechvěl v taneční póze vibrací. A kamarádka, kterou jsem netrpělivě vyhlížela u dveří, se v textovce za doprovodu smutné žluté potvory z emotika klanu, omlouvala za zpoždění. Vedle u stolu zaujala místo parta kamarádů s o dekádu mladším vzezřením ode mne. Za dívky, oháklé do party stylu v přehlídce minišatů jednoznačně promlouvala jejich řeč těla a s klopýtnutím na jehlových chůdách ještě víc upozornily, že přípravu u zrcadla skloubily s provizorním domácím barem. Neznaly svou hranici, kdy přestat a pořád si poroučely jakoby tím chtěly odbourat všechny své zábrany. Panáky kořalky zapíjely pivem či vínem jako noblesnější obměnu prezentace.

V rukou s precizní manikúrou ve fenoménu gelových nehtů svíraly zapálenou cigaretu a z orámovaných rtů v rudém lesku syčely vybraná slova, hodné shromáždění do slovníků sprostých slov. K rozehrané hře rafinované nestřídmosti děvčat, mlčky přihlíželo mužské osazenstvo.
Odvrácenou tvář generace, která ještě jenom vplouvá, do světa dospělosti čím dál víc vídáváme, jak se ženské pokolení chopí iniciativy a svou křehkost skrz gesta, které nesluší ani mužům zdůrazňují alespoň sexy outfitem. Od nepaměti se traduje, že šaty dělají člověka. Jenomže dámu neurčuje jen vytříbený vkus módních trendů, ale především sofistikovaný projev…


Jak se vám líbí outfit?

šaty Mango; boty Pleasure, náušnice a náramek H&M;


Žádné komentáře:

Okomentovat